en 24x

Envío gratis a todo el país

Conoce los tiempos y las formas de envío.

¡Última disponible!

Vendido por CAFEBRERIA PUNTO.MID

MercadoLíder Platinum

+10mil

Ventas concretadas

Brinda buena atención

Entrega sus productos a tiempo

Medios de pago

Hasta 12 meses sin tarjeta

Tarjetas de crédito

¡Paga en hasta 3 cuotas!

Tarjetas de débito

Efectivo

Características del producto

Características principales

Título del libro
Imaginative Realism : How to Paint What Doesn't Exist
Autor
James Gurney
Idioma
Inglés
Editorial del libro
Andrews McMeel Publishing
Es kit
No
Tapa del libro
Blanda
Con índice
Año de publicación
2009

Otras características

Cantidad de páginas
224
Altura
26.67 cm
Ancho
22.86 cm
Peso
250 g
Con páginas para colorear
No
Con realidad aumentada
No
Género del libro
Arte,Dibujo,Arte y fotográfia
Subgéneros del libro
Diseño,Pintura
Tipo de narración
Libro
Colección del libro
Andrews McMeel
Edad mínima recomendada
0 años
Edad máxima recomendada
100 años
ISBN
9780740785504

Descripción

Libro de stock permanente aunque agradecemos lo consulte ya que sólo contamos con un ejemplar en librería. Centro Cultural Punto Mid: Experiencia y Confianza cultural

Damos seguimiento personalizado a tu libro desde la compra hasta que lo tienes en tus manos. Tiempo de entrega envío exprés: 1-2 días
Sino, tiempo de 5-6 días

Libro original, nuevo, 224 páginas
An award-winning fantasy artist and the creator of Dinotopia, James Gurney instructs and inspires in Imaginative Realism: How to Paint What Doesn't Exist. Renowned for his uncanny ability to incorporate amazing detail and imagination into stunningly realistic fantasy settings, James Gurney teaches budding artists and fans of fantasy art step-by-step the techniques that won him worldwide critical acclaim. This groundbreaking work examines the practical methods for creating believable pictures of imaginary subjects, such as dinosaurs, ancient Romans, alien creatures, and distant worlds.

Beginning with a survey of imaginative paintings from the Renaissance to the golden Age of American illustration, the book then goes on to explain not just techniques like sketching and composition, but also the fundamentals of believable world building including archaeology, architecture, anatomy for creatures and aliens, and fantastic engineering. It concludes with details and valuable advice on careers in fantasy illustration, including video game and film concept art and toy design.

More than an instruction book, this is the ultimate reference for fans of science fiction and fantasy illustration.

Gurney's Imaginative Realism is a gold mine for artists who want to create images that sing with authority and delight the viewer with rich otherworldly visuals. --Erik Tiemens, concept artist, Star Wars: Episodes II and III

Imaginative Realism is an indispensable, flawless reference for vision makers in any discipline to create their own imaginative realms. --Frank M. Costantino, ASAI, SI, FSAI, JARA, cofounder, American Society of Architectural Illustrators

Garantía del vendedor: 5 días

Preguntas y respuestas

Pregúntale al vendedor

Nadie ha hecho preguntas todavía.

¡Haz la primera!